Om Foreningen

Foreningen Danske Strikdesignere er et professionelt netværk af strik- og hækledesignere i Danmark. Medlemmerne arbejder alle professionelt med design inden for strik og hækling. Derudover løser de en bred vifte af opgaver tilknyttet branchen som fx udgivelse af bøger, forhandling af garn, oversættelse og undervisning. Hver enkelt designer har sin egen unikke stil og profil, og tilsammen repræsenterer foreningens medlemmer et alsidigt felt af kompetencer, som efterspørges inden for garnbranchen.

Foreningen Danske Strikdesignere fungerer som et fagligt fællesskab for strik- og hækledesignere i Danmark. Designere arbejder ofte selvstændigt, alene og med mange forskellige roller og funktioner. De har meget forskellige tilgange til faget med hver deres inspirationskilder, holdninger, styrker og svagheder. Med dannelsen af foreningen i 2016 har vi fået en fælles interesseorganisation og et professionelt netværk. Vi har som medlemmer fået en ramme for erfaringsudveksling, sparring, fælles arrangementer og gensidig hjælp og inspiration. Her kan vi styrke vores faglige identitet og profilere os i forhold til garnbranchen som helhed.

Se, hvem vi er, under “Medlemmer”.